مشخصات پژوهش

صفحه نخست /بررسی نگرش به بازاریابی محیطی ...
عنوان بررسی نگرش به بازاریابی محیطی با رویکرد محیط زیست و تاثیر آن بر تصویر ذهنی برند (مورد مطالعه: شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی شهرستان سنندج)
نوع پژوهش مقاله ارائه شده کنفرانسی
کلیدواژه‌ها نگرش به بازاریابی محیطی با رویکرد محیط زیست ، تصویر ذهنی برند، شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی استان کردستان
چکیده هدف بازاریابی تامین و برآورده ساختن نیازها و خواسته های مشتریان مورد نظر است. حوزه رفتار مصرف کننده به بررسی نحوه ا نتخاب، خرید، استفاده و مصرف کالاها، خدمات، ایده ها و تجربیات از سوی افراد، گروهها و سازمانها برای تامین نیازها و امیال آنان میپردازد. ( عبدالوند و نیک فر، 1390) هدف این پژوهش بررسی نگرش به بازاریابی محیطی با رویکرد محیط زیست و تاثیر آن بر تصویر ذهنی برند در شرکت های صنعتی استان کردستان است.این پژوهش از منظر هدف، کاربردی و به لحاظ زمانی، پژوهشی تک مقطعی است. و ابزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات؛ پرسش نامه است. جامعه آماری این پژوهش شرکت های صنعتی شهرستان های سنندج و سقز می باشد. که با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه محدود؛ تعداد 307 نفر از کارکنان این شرکت ها به عنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور تجزیه و تحلیل داده های آماری، از روش های همبستگی بین متغیرهای پژوهش و تحلیل رگرسیونی استفاده گردید. .اطلاعات به دست امده با استفاده از نرم افزار spss تحلیل شد. نتایج به دست امده از ضراب همبستگی اسپیرمن و ضریب رگرسیون نشان داد که تاثیر بازاریابی محیطی برتصویر ذهنی برند مثبت و مستقیم است. در نهایت پیشنهادهایی جهت تقویت تاثیر بازاریابی محیطی با رویکرد محیط زیست بر تصویر ذهنی برند مطرح شد.
پژوهشگران نینا نامی (نفر اول)، پرویز کفچه (نفر دوم)، عادل صلواتی (نفر سوم)